Pisanje meta opisov

5 nasvetov za pisanje učinkovitih meta opisov

Lastniki spletnih strani se danes v veliki večini zavedajo, kako zelo pomemben je SEO oziroma optimizacija strani za spletne iskalnike, kakršen je Google. Da bi uporabniki našli njihovo stran, se mora ta na določene poizvedbe skozi iskalnike pojaviti med prvimi zadetki, sicer bodo morali za svoje obiskovalce plačevati oglaševanje.

To seveda ni poceni, kot tudi ne trajna rešitev, zato je potrebno precej več energije, dela in znanja vložiti v optimizacijo strani. V ta del pa poleg same vsebine na strani spadajo tudi meta naslovi in opisi. Prav slednjim se bomo nekoliko bolj natančno posvetili in si ogledali, zakaj je vsebina teh tako zelo pomembna ter kako napisati karseda učinkovit meta opis.

1. Dolžina meta opisa

Pri pisanju učinkovitega meta opisa ne smete nikoli pozabiti na omejeno dolžino le tega. Sploh ne gre za to, da ne bi mogli napisati teksta, kolikor bi si ga želeli, gre za to, da Google celotnega teksta med zadetki ne bo prikazal in bo tako morda izpustil prav najpomembnejši del.

Splošno velja, da je na voljo nekako 156 znakov s presledki, čeprav so mnenja okoli tega deljena, pa tudi sam Google dokaj redno spreminja videz predstavitve teh opisov. Vtičnik Yoast SEO, ki ga uporablja večina uporabnikov spletne platforme WordPress, vam bo dolžino meta opisa omejil na 142 znakov.

2. Unikatna vsebina

Pri pisanju meta opisa bodite pozorni na samo vsebino. Ker je ta močno omejena s številom znakov, je ključnega pomena, da je dovolj kvalitetna za prepričevanje Googla, še bolj pa uporabnikov. Ti bodo kliknili na vašo stran samo v primeru, da jih bo v to pritegnil meta naslov in seveda opis.

Meta opis
Meta opis mora uporabnika spleta prepričati h kliku.

Pri pisanju meta opisov se izogibajte podvajanju oziroma kopiranju predhodnih opisov. Podvojeni meta opisi namreč lahko slabo vplivajo na oceno s strani Googla. Bodite kreativni in vedno nekje na začetku teksta uporabite ključno besedo, nato vsebinski del in na koncu morda še izpostavite svojo blagovno znamko.

3. Ne pozabite na CTA

Čeprav se pri pisanju meta opisov trudimo navdušiti iskalnik Google, pa je še pomembneje, da navdušimo spletne uporabnike. Ti bodo v izboru zadetkov na svoje iskanje kliknili zgolj na spletne strani, ki bodo v meta opisu ponujale tisto, kar iščejo.

V primeru, da gre za kakšen izdelek, ga skušajte približati kupcu na način, da bo prepričan v to, da gre za najboljšo možno izbiro. Izpostavite akcijo ali nižje cene. Seveda pa ga nato ne sme razočarati niti dejanska ponudba na spletni strani. Kar ponujate v meta opisu, naj spletnega uporabnika čaka tudi po kliku nanj.

4. Izpostavite težavo in rešitev

Najbolj prepričljivi meta opisi so tisti, ki uspejo v kratkem tekstu izpostaviti določeno težavo, ki jo ima spletni uporabnik, in hkrati ponuditi rešitev. Pri tem je pomembno, da predhodno dobro analizirate svoje bodoče stranke in se jim v tem delu močno približate.

5. Uporabite čustva

Najboljše rezultate z meta opisi boste dosegli, če boste upoštevali vse doslej napisano in k temu dodali še ščepec čustev. Ljudje smo čustvena bitja in tako tudi reagiramo na videno ali prebrano. Če vam bo v tem delu uspelo povzročiti tisti poseben dražljaj, boste že na pol poti do uspešno realizirane prodaje.

Dodajmo le še to, da v primeru, ko meta opisa ne boste vnesli, morda na to pozabili, bo Google kar sam zapolnil ta del z vsebino iz vašega članka ali strani, ki se mu bo za to zdela primerna.