7 najpogostejših napak email marketinga
Email marketing je še vedno eno najmočnejših promocijskih orodij na trgu. Če je baza prejemnikov močna in skrbno kategorizirana, je vsekakor potrebno in vredno delati z njo. Spletni trgovci se še posebej dobro zavedajo, kako veliko jim lahko prinese email marketing.
Po drugi strani pa se zavedajo tudi tega, kako veliko jim lahko odnese, če se ga ne lotijo pravilno. Nekatera podjetja imajo na prvi pogled morda močne baze z veliko naslovniki, a pri pošiljanju e-novic počnejo preveč napak, da bi izkoristili njihov celoten potencial.
1. Grajenje baze z naslovi brez privolitev
Še posebej odkar je v veljavi zakon, ki izrecno prepoveduje zbiranje podatkov in pošiljanje marketinških e-sporočil na naslove, ki so bili pridobljeni na nelegalen način, je to postala ena večjih napak email marketinga.
Edini veljavni e-poštni naslov, na katerega lahko pošljete svoja promocijska sporočila, je tisti, ki ste ga pridobili v skladu z odredbo GDPR. Vse ostale naslove, pridobljene na katerikoli drugi način, je potrebno iz baze izbrisati.
2. Baza nefiltriranih naslovov
Lahko imate ogromno bazo e-poštnih naslovov, na katere pošiljate svoja promocijska sporočila, a je zelo pomembno, da jim pošiljate vsebine, ki jih dejansko zanimajo. Če ste torej lastnik spletne trgovine z obutvijo, boste vsekakor želeli pošiljati sporočila vsaj glede na spol. Torej ženskam žensko kolekcijo in moškim moško.
Prav tako boste z akcijskim popustom na otroške čevlje verjetno želeli nagovoriti ženske. Potem so tu še seznami bivših kupcev, za katere že veste, kaj jim ugaja. Na ta način boste še kako dobro vedeli, kaj izpostaviti v sporočilu zanje.
3. Slab naslov e-sporočila
Ena največjih napak email marketinga je slab naslov sporočila. Prav naslov je odločilen faktor pri tem, ali bo naslovnik sporočilo odprl ali ne. Če mu v naslovu ne boste dali zadostnega razloga za to, da bi kliknil nanj, potem boste izgubili potencialen zaslužek.
4. Slabo oblikovanje in vsebina sporočila
Denimo, da vam je uspelo prepričati prejemnika, da je sporočilo odprl, nato pa ga tam pričaka »klobasa« slabo oblikovanega teksta in slik. Vsekakor bo sporočilo romalo v koš in vprašanje, ali boste prejemnika še kdaj prepričali, da bi ga odprl.
Za lepo postavljeno sporočilo boste verjetno potrebovali nekaj malega znanja iz HTML. Za oblikovanje e-poštnega sporočila lahko uporabite tudi kakšno brezplačno orodje s prednastavljenimi grafičnimi predlogami. Na ta način se boste izognili tej veliki pasti za padec v pozabo.
5. Vsebina sporočila je drugačna od naslova
Nikakor ne delajte te napake! V naslovu ponujate jabolka po znižani ceni, potem pa v samem sporočilu prodajate hruške in limone. Naslov mora vedno odražati vsebino, ki prejemnika čaka po kliku na sporočilo. Prav tako v sporočilu ne zavajajte kupcev s kliki na povezave, ki vodijo na spletne strani s povsem drugačno vsebino.
Vse, kar boste s tem naredili, je, da bo oseba nemudoma zapustila vašo spletno stran in se po možnosti še odjavila od nadaljnjega prejemanja vaše spletne pošte.
6. Vsakodnevno obleganje
Vaših naročnikov na spletne novice ali marketinška sporočila nikar ne oblegajte prepogosto. Če jim boste v nabiralnik vsak dan poslali novo sporočilo, bo imelo to vsekakor negativen učinek.
Priporočljivo je, da takšno sporočilo pošljete enkrat na teden ali še celo manj pogosto. Seveda pa je vse odvisno tudi od tega, kako koristna je poslana vsebina za končnega naslovnika.
7. Slovnične napake
Nikar ne pošiljajte e-sporočil, ne da bi prej preverili slovnične in druge napake v besedilu. Prav vsem se lahko prikradejo, zato naj vam to ne bo pretežko. Predstavljajte si, da sami prejmete sporočilo, ki je videti kot prevod z Google Translate in polno vseh mogočih napak. Pomislili boste, da gre za spletno prevaro in kliknili na ikono »izbriši«.
Zavedajte se, da je email marketing izredno močno orodje za promocijo, zato mu posvetite dovolj svojega časa.