Izbira imena domene

Izbira imena domene: ne naredite teh napak!

Odločili ste se postaviti spletno stran za svoje podjetje in prva naloga za vas je vsekakor izbira oziroma zakup domene. Ljudje želimo biti kreativni, v domeni povedati vse o nas, hkrati pa ugajati »stricu« Googlu, da nas bo uvrščal čim višje med rezultati iskanj. Toda previdno, obstaja namreč kar nekaj pasti, v katere zlahka zaidete in si naredite več škode kot koristi.

Kako izbrati dobro domeno?

Pri iskanju domene za spletno stran boste kaj hitro naleteli na pomislek, da so vse dobre domene že zasedene. Najprej se vprašajte, kaj želite preko svoje domene sporočiti. Se ukvarjate z dejavnostjo, ki jo lahko poimenujete z eno besedo?

Če je odgovor DA, potem je naslednje vprašanje, ali se ukvarjate samo s to dejavnostjo. V nasprotnem primeru se vam lahko pripeti, da boste izbrali domeno (primer: pasjahrana.si), v resnici pa prodajate tudi hrano za druge domače živali. Potencialni kupec, ki ima doma lačno mačko, seveda ne bo kliknil na vašo spletno stran in ostali boste brez zaslužka.

Pri izbiri domene skušajte biti čim krajši in (če se le da) ne uporabljajte vezajev. Pred časom je veljalo, da so najboljše domene tiste, ki vsebujejo ključno besedo, na katero ciljamo. V zadnjih letih pa so se reči nekoliko spremenile in Googlovi algoritmi na domene gledajo drugače.

Skratka, izberite domeno, ki bo obiskovalcu hitro dala vedeti, kaj ponujate na svoji spletni strani, ali pa za domeno uporabite svojo blagovno znamko. Nujno preverite pravilnost zapisa domene, preden kliknete »KUPI«, saj kasnejši popravki niso več mogoči.

Pravilen izbor končnice domene

Če s svojim poslom ciljate na slovenski trg, potem vsekakor izberite domensko končnico .si. Google namreč veliko pozornosti namenja prav domenskim končnicam. Vaša spletna stran se bo tako prikazovala slovenskim iskalcem na Googlu in ne Italijanom, Hrvatom in drugim. Povsem drugače pa je seveda, če vaš posel zadeva poslovanje tudi v drugih državah.

Najbolj splošna končnica je v tem primeru seveda .com. V vsakem primeru pa zakupite domenske končnice tistih držav, v katerih nameravate poslovati. Denimo da bo vaša stran postavljena v slovenskem, italijanskem in nemškem jeziku, potem vsekakor zakupite .si, .it in .de, ter kasneje uredite ustrezne preusmeritve.

Previdno s poimenovanjem blagovnih znamk!

Imate podjetje z izvirnim imenom (mogoče kratice imen vaših otrok, partnerja itd.) in se odločite zakupiti domeno s tem imenom. Pred tem nujno preverite, ali kje v tujini nemara že ne obstaja podjetje s tem imenom, ki ima morda to blagovno znamko tudi zaščiteno. Na ta način se boste izognili potencialnim nevšečnostim kasneje.

Sicer pa je praksa, pri kateri za ime domene izberete kar ime svojega podjetja ali blagovne znamke, več kot priporočljiva. Na ta način lahko dosežete hitrejšo prepoznavnost podjetja, ki vam pomaga tudi pri hitrejši rasti. Obenem je to dobra izbira tudi zaradi tega, ker Google dandanes ključne besede v imenu domene pri razvrščanju iskalnih rezultatov skorajda ne upošteva več.

Bodite dosledni pri vnosu podatkov lastnika domene

Točni podatki o lastniku domene so pomembni iz več vidikov. Eden je vsekakor ta, da bodo na vaš točen email naslov poslani podatki o potrebnem podaljšanju domene in tudi kakšna druga obvestila, vezana na samo domeno.

Nekaj teh podatkov je sicer dostopnih preko iskalnikov za preverjanje domen, kot je denimo WHOIS, a zakaj bi se skrivali, če je naše podjetje legalno. Ko preverimo podatke o lastniku domene in naletimo na skrivanje in podobno, to pri ljudeh vsekakor ne ustvari najboljšega občutka. Želimo pa si, da se naš potencialni kupec dobro počuti in nam zaupa.

Upoštevajte čim več nasvetov, ki smo vam jih podali v današnjem prispevku. Tako boste registrirali odlično domeno, ki bo vašemu podjetju omogočila uspeh.