
Kako do e-poštnih naslovov, če upravljate s spletno trgovino?
Vsak posel je v veliki meri odvisen od ustreznih marketinških aktivnosti, saj sicer kupci nikoli ne bi izvedeli za ponudbo. Čeprav kdo meni drugače, pa je e-poštni marketing še vedno zelo uspešen pri nagovarjanju in prodaji, zato vas bo zanimalo, kako do baze e-poštnih naslovov.
Kar tako vsepovprek jih namreč ne gre zbirati. Gre za osebni podatek, ki mora biti pridobljen v skladu z zakonom, obenem pa morate ob tem misliti še na kaj drugega. Dobro je pridobiti podatek o imenu, spolu in starosti, kar bo močno vplivalo na ciljanje vaših oglasnih kampanj in večjo prodajo.
Uporaba e-poštnega marketinga
Ko imate v svoji spletni trgovini enkrat na voljo dovolj veliko bazo e-poštnih naslovov, se lahko marketinga lotite na dva načina. Eden je seveda tisti direktni, ki se tiče nagovarjanja kupca z izdelkom, ki je ustvarjen po njegovi meri in za njegove potrebe.
Drugi del pa se nanaša na pošiljanje tako imenovanih newsletter sporočil, ki so običajno vezana na vaš spletni blog, v katerem predstavljate izdelke, ponujate akcije in podobno. Bistveno je, da kupcu ponudite relevantne informacije, ki bodo prinašale rešitev za njegove težave.
Pridobite naslov v zameno za darilo
Gradnja baze e-poštnih naslovov je lahko precej mukotrpno delo, a se na koncu vedno izplača. Bistveno je, da jo zgradite na podlagi kontaktov oseb, ki so potencialni kupci vaših izdelkov. Na ta način bodo vse vaše prihodnje akcije precej bolj uspešne.

Na spletni strani lahko ustvarite prijavni obrazec, ki bo strankam omogočil vpis njihovih e-poštnih naslovov. Zagotovite jasen opis, kaj bodo stranke prejemale, če se bodo prijavile, na primer novice o novih izdelkih in posebnih ponudbah.
V zameno za pravilno oddan e-poštni naslov lahko ponudite manjše darilce. Morda kak e-vodič ali elektronsko verzijo priljubljenih receptov oziroma kaj podobnega. Bistvenega pomena je, da pri tem spletni obiskovalec obkljuka privoljenje, da se njegov e-poštni naslov lahko uporablja v namene trženja in pošiljanja sporočil.
Naročanje na e-novice
Če imate na spletni strani blog in tam objavljate kakovostne vsebine, lahko svoje obiskovalce nagovorite k naročilu na e-novice, ki jim jih boste občasno poslali. S tem boste krepili odnos s svojimi obiskovalci in kupci, obenem pa poskrbeli, da bodo pravočasno obveščeni o vseh novostih in akcijah.
Ob naročilu na e-novice jim lahko ponudite kakšno e-knjigo, kot darilo, ali pa jim omogočite pridobitev kupona s popustom za prihodnji nakup v vaši spletni trgovini. Tudi v tem primeru ne pozabite na varstvo osebnih podatkov in pred prijavo prosite za soglasje.
Uporabite socialna omrežja
Praktično vsak med nami redno uporablja vsaj eno socialno omrežje. Odvisno od vašega posla in izdelkov, ki jih prodajate, bo odvisen tudi izbor socialnih omrežij, kjer jih boste izpostavili. Znano je, da je na Facebooku prisotna nekoliko starejša baza uporabnikov, na Instagramu pa malenkost mlajša, a se tudi tam počasi opaža zviševanje starosti.
Prav tako vas bo morda zanimal spol uporabnikov, glede na to, kaj in komu prodajate. V vsakem primeru lahko z objavo zanimivih novic, akcij in nagradnih iger prek socialnih omrežij pridete do velikega števila e-poštnih naslovov. Vedno imejte v mislih potrebno soglasje in ne pozabite na morebitne pogoje sodelovanja v nagradnih igrah.
Prisotnost v sorodnih medijih
Še en dober način, kako priti do relevantnih e-poštnih naslovov, je, da s svojimi vsebinami gostujete na sorodnih spletnih straneh in socialnih omrežjih. Lahko gre za objavo plačljivega članka ali kak drug dogovor. Bistveno je, da so tam prisotni potencialni kupci, ki jih bo vaša ponudba zanimala.
Najbolje je privabiti pozornost na način, da jim ob oddaji e-poštnega naslova in prijavi na e-novice pošljete pozdravno darilo ali konkretnejši popust za naslednji nakup v vaši spletni trgovini. Morda bo kupon s popustom smiselno časnovno omejiti.
Za izvajanje tovrstnih marketinških kampanj lahko uporabite tudi baze drugih podjetij, ki pa naj bodo sorodne vaši dejavnosti. Običajno gre za plačljivo storitev pošiljanja e-marketinških sporočil, lahko pa vas vključijo tudi v svoje redne e-novice, ki jih pošiljajo svojim naročnikom.