Metrika INP: Interaction to Next Paint
Danes se večina vsakodnevnih aktivnosti odvija na spletu, od brskanja po novicah do nakupovanja in komuniciranja s prijatelji. Spletni svet je postal nepogrešljiv del našega življenja, zato je ključno, da se spletne strani naložijo hitro in učinkovito.
Nič ni hujšega od čakanja na dolgotrajno nalaganje strani, zato so se razvile številne tehnike za izboljšanje hitrosti in uporabniške izkušnje. Ena izmed ključnih metrik, ki je pridobila veliko pozornosti, je INP (Interaction to Next Paint), ki omogoča, da se uporabniški vmesniki odzivajo na interakcije uporabnikov že med samim procesom nalaganja.
Hitrost nalaganja je temelj uporabniške izkušnje
Hitrost nalaganja spletnih strani ima neposreden vpliv na to, kako se počutimo med brskanjem po spletu. Hitro odzivne strani omogočajo hitrejše iskanje informacij, nemoteno brskanje po izdelkih in lažje deljenje vsebin. Poleg tega ima hitro nalaganje pomemben vpliv na zadrževanje obiskovalcev na spletni strani.
Statistike kažejo, da uporabniki spletno stran zapustijo, če se ta ne naloži v nekaj sekundah. To pomeni, da je hitrost nalaganja neposredno povezana z zmanjšanjem stopnje zapuščanja strani (ang. Bounce Rate) in povečanjem konverzij.
Kaj je INP (Interaction to Next Paint)?
INP je metrika, ki ocenjuje splošno odzivnost strani na interakcije uporabnikov z opazovanjem zakasnitve vseh klikov, dotikov in interakcij s tipkovnico, ki se zgodijo skozi celotno trajanje uporabnikovega obiska strani. Končna vrednost INP je najdaljša opazovana interakcija brez upoštevanja izstopajočih vrednosti. Gre za “Core Web Vital” metriko, ki jo bo Google pri rangiranju spletnih strani začel upoštevati v marcu 2024, do takrat pa je v veljavi še metrika FID (First Input Delay).
Interaction to Next Paint je torej metrika, ki je prevetrila način, kako se spletne strani izrisujejo med procesom nalaganja. Namesto da bi uporabniku prikazali nepopolno stran in ga prisilili k čakanju, se brskalniki prilagodijo in skušajo naslednji izris strani prilagoditi glede na interakcijo uporabnika.
Zakaj je INP pomembna metrika?
Metrika INP prinaša več prednosti za uporabnike in spletne strani. Omogoča osredotočenost na boljšo odzivnost vmesnika, saj se ključne spremembe prikažejo takoj po interakciji. To izboljšuje uporabniško izkušnjo in zmanjšuje frustracijo, povezano s čakanjem.
Nihče med nami nima rad neskončnega nalaganja in čakanja, da se bo pred nami končno v celoti odprlo določeno spletno mesto. INP zmanjšuje potrebo po ločenih nalaganjih strani za vsako interakcijo, kar pripomore k hitrejšemu in bolj učinkovitemu nalaganju.
Implementacija in tehnični vidiki
Implementacija dobrih praks v povezavi z metriko INP zahteva natančno prilagoditev načina, kako brskalniki obdelujejo in izrisujejo spletne strani. To vključuje uporabo naprednih tehnik prednostnega nalaganja (ang. Priority Loading) in predhodnega nalaganja v ozadju (ang. Lazy Loading) vsebin.
Prav tako zahteva tesno sodelovanje med razvijalci spletnih strani in brskalniki, da se zagotovita skladnost in najboljša možna izkušnja za uporabnike. Podatki o uporabi brskalnika Chrome kažejo, da 90 % časa, ki ga uporabnik preživi na strani, mine po njenem nalaganju, zato je pomembno skrbno merjenje odzivnosti v celotnem življenjskem ciklu strani. Prav to pa ocenjuje metrika INP.
Kakšen je dober rezultat INP?
Metriko odzivnosti je težko označiti kot “dobro” ali “slabo”. Po eni strani želite spodbujati razvojne prakse, ki dajejo prednost dobri odzivnosti. Po drugi strani pa morate upoštevati dejstvo, da so zmogljivosti naprav, ki jih ljudje uporabljajo, precej raznolike, da bi določili dosegljiva razvojna pričakovanja.
Če želite uporabnikom zagotoviti izkušnje z dobro odzivnostjo, je dober prag za merjenje 75. percentil obremenitev strani, razdeljenih na mobilne in namizne naprave.
- INP pod 200 ms pomeni, da je odzivnost spletne strani dobra.
- INP med 200 in 500 ms pomeni, da je odzivnost spletne strani treba izboljšati.
- INP nad 500 ms pa pomeni, da je odzivnost spletne strani slaba.
Skrb za prihodnost spletne izkušnje
S hitrim napredkom tehnologije in vedno večjim poudarkom na mobilni uporabi je Interaction to Next Paint postala ključna metrika, ki bo oblikovala prihodnost spletne izkušnje. Uporabniki bodo imeli vedno večja pričakovanja glede hitrosti in odzivnosti spletnih strani, zato bodo razvijalci morali nenehno izpopolnjevati tehnike optimizacije, da bodo korak pred pričakovanji.
Interaction to Next Paint je inovativna metrika, ki omogoča izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu z optimizacijo izrisa strani med procesom nalaganja. S hitrostjo nalaganja in odzivnostjo vmesnika prenavlja način, kako dojemamo spletne strani. S prepletom tehnološkega napredka in pristopa razvijalcev se obeta svetla prihodnost hitrih, učinkovitih in uporabniku prijaznih spletnih izkušenj.