Optimizacija slik

Optimizacija slik – vse, kar morate vedeti

Ko govorimo o spletni optimizaciji, pohitritvi nalaganja spletne strani in boljših pozicijah v iskalnikih, je izrednega pomena, da se zavedamo, kako pomembna je optimizacija slik. Če prvič slišite za tovrstno optimizacijo, vam bo po koncu branja tega članka marsikaj precej bolj jasno.

Na tem mestu povejmo, da so prevelike slike navadno povsem nepotrebne za spletne strani in s svojo velikostjo samo upočasnjujejo nalaganje strani. Ker je teh navadno kar precejšnje število, je končni rezultat zelo slab. In potem se morda prikrade še napaka pri poimenovanju, ki iskalnikom, kot je Google, pove, kaj sploh je na sliki.

1. Ustrezne dimenzije slik

Ker dandanes večina ljudi po spletu brska s pomočjo mobilnih naprav, je povsem nepotrebno na spletne strani nalagati slike v dimenzijah, ki so dovolj velike za izdelavo obcestnega jumbo plakata. Navadno se lahko zadovoljimo z 800 x 600 piksli, če potrebujemo sliko za ozadje ali t. i. slider, pa nekoliko večje. V vsakem primeru bomo samo “težo” močno zmanjšali že s tem, da datoteko shranimo v JPG format.

PNG je namreč precej “težji”, razlike v kakovosti pa na spletu praktično ne boste opazili. Za kompresijo slik lahko uporabite kar nekaj orodij, med katerimi je vsekakor na samem vrhu dobro znani Photoshop. Če ga niste vešči, pa brez skrbi. Na spletu obstaja kopica brezplačnih orodij za kompresijo slik. Koristila vam bo informacija, da je za na splet dovolj kvaliteta slike 72 DPI.

Eno najenostavnejših in brezplačnih kompresijskih orodij je verjetno Optimizilla. Sliko z namizja enostavno potegnete in spustite z miško, nato pa preverite, ali vam osnovna kompresija ustreza, sicer jo povečate s priročnim drsnikom. Med tem postopkom si rezultat kompresije ogledujete v živo in primerjate z originalom.

2. Ime datoteke, naslov in ALT oznaka

Tako pripravljeno sliko vedno ustrezno poimenujte. Ena večjih napak pri optimizaciji slik je, da jih na strežnik naložite imenovane 23jshu679.jpg ali kaj podobnega. Če bo namesto tega poimenovana usnjeni-moski-cevlji.jpg, bo nedvomno bolje.

Ko je slika enkrat naložena, jo pred, ali vsaj ob objavi na spletni strani ustrezno naslovite in označite. Prav naslov in t. i. ALT oznaka bosta Googlu povedala, kaj se na sami sliki nahaja. Tudi tu je vaš prostor za optimizacijo na določeno ključno besedo.

3. Vtičnik za stiskanje slik (za WordPress)

Kot je že dobro znano, je WordPress spletna platforma, na kateri lahko marsikaj postorite z dodatnimi vtičniki. Tudi za urejanje in optimizacijo fotografij jih seveda obstaja cel kup, mi pa na tem mestu omenimo vtičnik Smush. Ta bo poskrbel, da bodo prav vse naložene fotografije optimizirane po vaših zahtevah. To pomeni, da bodo obrezane na vnaprej določeno dimenzijo in stisnjene do te mere, da bodo še vedno kvalitetne, a bodo hkrati zavzele precej manj prostora.

Prav tako lahko nastavite, da se slike naložijo šele takrat, ko uporabnik dejansko pride do njih. Primer: v iskalniku kliknete na neko spletno stran, ki se naloži v trenutku. Pričnete s pregledovanjem, berete in se sploh ne zavedate, da se slike v članku na mestu, do kamor še niste prišli, šele sproti nalagajo. Na ta način vse skupaj poteka hitreje, obiskovalci z veseljem prihajajo na spletno stran in Google jo ima precej raje kot tiste počasnejše.

Kot vidite, je optimizacija slik zelo pomembna, če želite, da se bo vaša spletna stran odpirala hitro in vas bo Google raje uvrstil na višje pozicije kot sicer. Morda se sprašujete, zakaj je pomembno, da slike označimo tako, da Google ve, kaj se na njih nahaja? Predvsem zato, ker veliko ljudi na Googlu išče po slikah in če bo vaša med prvimi, to vsekakor ne bo slabo.