Spletni imenik

Je vpisovanje strani v spletne imenike še smiselno?

Lahko bi zapisali: »Bilo je nekoč.« Začelo se je tako, da je bil prvi korak po postavitvi spletne strani vedno vpis v spletne imenike. S pomočjo le-teh so naše strani ljudje nato sploh našli.
Na ta način smo kasneje dobili tudi zunanje povezave in iskalniki so preko njih izvedeli, da naša spletna stran obstaja. Obiskali so nas njihovi spletni pajki, preiskali in popisali vsebino naše spletne strani ter jo uvrstili med svoje iskalne zadetke.

Kako je z vpisovanjem strani v imenike danes?

Divje vpisovanje v bolj in manj znane imenike je danes prej škodljivo kot dobrodošlo. Večji spletni iskalniki, kot je Google, so že pred časom sporočili, da teh imenikov ne pregledujejo več. Bolj pomembno se jim zdi, če povratno povezavo do naše spletne strani najdejo na drugih spletnih mestih, kot so denimo gostujoči članki na blogih. Vsekakor najbolj pomaga, če so te spletne strani kvalitetne in dobro zapisane pri iskalnikih.

Najboljša pot do prepoznavnosti v Googlu je, da v svojem računu spletnega skrbnika (prej Webmaster Tools, danes Google Search Console) uredimo vse potrebno za to, da »stricu« Googlu sporočimo, da obstajamo. V račun dodamo svojo domeno in izpolnimo korak potrditve lastništva spletne strani. V ta namen v header (glavo) naše strani vstavimo delček kode in s tem dokažemo, da smo zares lastnik spletne strani. Še ena možnost za to je tudi potrditev s pomočjo Google Analytics računa.

Kako dolgo traja, da Google indeksira našo stran?

Najprej ustvarimo zemljevid spletne strani (ang. Sitemap) in ga naložimo preko našega Google Search Console skrbniškega računa. Pred leti je minilo kar nekaj časa, preden so Googlovi pajki preiskali našo stran, zdaj pa to poteka precej hitreje. Včasih še isti dan, drugič nekaj dni ali kak teden.

Ko je spletna stran indeksirana, to vidimo tudi v našem skrbniškem računu. Prav tako lahko (priporočljivo) sproti dodajamo vse morebitne nove povezave. Denimo, napišemo kak zares dober članek, ga objavimo in URL povezavo pošljemo v pregled s pomočjo Search Console. Načeloma bi naš članek Google tako ali tako pregledal, a na ta način bo to vsekakor prej, če ne kar takoj.

Predstavljajte si, da upravljate s spletno stranjo, kjer se nahaja dnevni horoskop. Zjutraj ste poskrbeli za to, da je na vaši spletni stran objavljena povsem sveža napoved, ki bralcu pove, kaj ga čaka tisti dan. Vse lepo in prav, ampak v zadetku na Googlu pa je objavljen včerajšnji datum zadnjega horoskopa. Morda celo kakšen izpred tedna dni. Takšne povezave ljudje verjetno ne bodo kliknili, saj jih zanima horoskop za tekoči dan.

Da bi se naši zadetki na iskane ključne besede v iskalnikih sploh pojavili, je potrebno kaj več postoriti tudi na področju spletne optimizacije. Čeprav s spletno optimizacijo povezujemo tudi vpis strani v spletne imenike, pa je to le majhen delček celotnega dela, ki je pred nami.