ChatGPT

Kaj je ChatGPT in kako bo vplival na SEO?

Umetna inteligenca (UI) je z velikimi koraki zakorakala v naša življenja, tudi z robotom ChatGPT. Do nedavnega smo jo dojemali zgolj kot del znanstveno-fantastičnih knjig in filmov, danes pa je tu in kaže svoj potencial. Še zdaleč ne vsega tistega, kar smo videli v filmih, v vsakem primeru pa zelo veliko.

Videti je, da bo UI kmalu prisotna v vseh delih našega življenja, vsekakor pa bo vplivala tudi na spletno optimizacijo za iskalnike (SEO). Nekateri se prihoda UI veselijo, drugi bojijo, saj menijo, da bo prevzela številna delovna mesta, kjer človek ne bo več potreben.

Kaj je ChatGPT?

Zdi se, da se je ta vsevedi robot kar naenkrat pojavil med nami in ima za nas vse potrebne odgovore. Nikoli ne utihne, pa naj mu zastavimo še tako težko vprašanje. Njegov nabor znanja in sposobnost komunikacije sta kar malce strašljiva, vseeno pa ni vse tako črno-belo.

Spletni klepetalnik, podprt z umetno inteligenco, je konec leta 2022 izdal OpenAI, v katerega so različna podjetja vložila veliko denarja. Med vidnejšimi je zagotovo soustanovitelj Elon Musk, ki sicer ni več del te zgodbe, je pa tu Microsoft s svojimi enormnimi (milijardnimi) vložki. Na kratko povedano: ChatGPT je spletni robot, ki odgovarja na različna vprašanja, to pa počne tako zelo dobro, da je marsikdo že pozabil na Google.

Vpliv UI na SEO

SEO področje je precej kompleksno in zajema dela na različnih področjih spletne optimizacije. Zagotovo je ChatGPT orodje, ki to delo lahko precej olajša, saj zna spisati precej dobre vsebine na različne tematike in s tem poskrbi za rednejše objave na poslovnih blogih. Vendarle pa se mu na drugi strani zapišejo reči, ki nimajo nobene zveze s tematiko, ali pa na neka vprašanja nima odgovora.

Klepetalni robot ChatGPT
Klepetalni robot ChatGPT olajša delo na SEO področju.

Žal to ne pomeni, da bomo dobili nazaj odziv v smislu: »Oprosti, tega pa ne vem,« ampak bo odgovor napačen, hkrati pa tako prepričljiv, da bo napake težko ugotoviti. Vendarle je ChatGPT odlično orodje za »brainstorming« in iskanje idej ter ključnih točk za pisanje vsebin. Dodajmo še, da je Microsoft že vključil omenjeno orodje v svoj spletni brskalnik Edge.

ChatGPT je tudi programer

Navdušujoče je, kako ta klepetalnik, podprt z umetno inteligenco, obvlada celo programiranje. V nekaj sekundah spiše kodo v kateremkoli programskem jeziku, pomaga pri iskanju napak v kodi in ponudi rešitve. Zgodi se, da je vse skupaj videti super, a ne deluje.

Kljub temu pa na ponoven poziv, naj odpravi napako, pogosto to tudi uspešno stori. Ker se SEO tiče tudi optimizacije programske kode, pohitritve spletne strani in prilagoditve delovanja mobilnim napravam, je ChatGPT zagotovo odlično orodje, ki priskoči na pomoč ter bistveno skrajša čas dela.

Pomaga pri iskanju ključnih besed

Se vam je zataknilo pri naboru ključnih besed za vašo spletno stran. Ne veste, kako opremiti vsebine, da bo kar najboljše za SEO? Potem vam ChatGPT lahko pomaga tudi pri tem. Seveda ni nujno, da boste z vsemi odgovori najbolj zadovoljni, vsekakor pa boste dobili kompetentnega sogovornika na tem področju.

Rešitve za boljši SEO

Čeprav sami morda nismo 100 % strokovnjaki na SEO področju, pa lahko sedaj s pomočjo ChatGPT pridobimo mnogo več informacij v kratkem času. Prej smo za vsako vprašanje, ki se nam je porodilo, vprašali Google in pri tem preklikali kar nekaj spletni strani, da smo našli vsaj delne odgovore.

Sedaj nam ChatGPT-4 odgovori na vsako zastavljeno vprašanje in ponudi precej zadovoljive odgovore. V resnici tako naše učenje poteka mnogo hitreje in ne izgubljamo več časa z raziskovanjem ter odpravljanjem napak, do katerih na ta način niti ne bi prišlo.

Odpravlja težave z naslovi

Morda umetne inteligence še ne gre povsem uporabljati v namene pisanja unikatnih vsebin, ker se prevečkrat ponavlja in je treba vsebine vedno še dodelati, pregledati in popraviti napačne trditve, jo pa lahko na drugi strani izkoristimo drugače.

Večina vsebinskih SEO mojstrov ima težave pri izbiri in kreiranju ustreznih naslovov. V tem primeru nam ChatGPT priskoči na pomoč in servira kar nekaj različnih naslovov glede na naše podane zahteve in morebitne ključne besede. Gre za bistveno skrajševanje časa, porabljenega za ustvarjanje vsebin, zato to vsekakor ni slaba ideja.