Google Search Console

Zakaj morate obvezno uporabljati Google Search Console?

Spletno orodje Google Search Console se je nekoč imenovalo Google Webmasters Tools. Gre za Googlovo rešitev, ki je izjemnega pomena za vse lastnike spletnih strani, pa tudi za tiste, ki se ukvarjajo s spletno optimizacijo in oglaševalce. Google Search Console namreč ponuja kopico podatkov kot tudi možnosti vplivanja na to, kaj in kdaj bo Google videl, indeksiral, skril in podobno.

Če je prejšnje ime tega orodja namigovalo, da gre za nekaj, kar koristi zgolj razvijalcem spletnih strani, pa to novo zajema tudi vse ostale, ki smo jih našteli. Google Search Console (ali skrajšano GSC) je orodje, ki ga enostavno morate uporabljati. V naslednjih vrsticah vam bomo razkrili tudi, zakaj je temu tako.

Odprite brezplačen GSC račun in nastavite znamko

To je zelo enostavno opravilo. Račun odprete kar s svojim Gmail e-naslovom. Potem boste v zavihku na levi strani našli »Dodaj znamko«, kamor boste vnesli spletni naslov vaše strani. Celoten postopek je zelo enostaven, saj vas GSC ves čas vodi po zahtevanih korakih.

Google Search Console - dodajanje znamke

Da ste lastnik spletne strani, boste morali seveda dokazati. To lahko storite na več načinov, izberite pa tistega, ki vam najbolj ustreza. Verjetno je najbolj enostavna potrditev z Google Analytics računom, če ta za spletno stran že obstaja.

Povejte Googlu, da obstajate

Eden prvih in najbolj ključnih korakov pri uporabi Google Search Console je vsekakor nalaganje zemljevida strani (ang. Sitemap). V primeru, da imate spletno stran postavljeno na platformi WordPress in uporabljate SEO vtičnik Yoast, boste naslov do zemljevida strani našli tam, sicer pa ga lahko generirate s pomočjo katerega od spletnih generatorjev.

Google Search Console - zemljevid spletnega mesta

Ko boste imeli ustrezno lokacijo ali datoteko, to vnesete v razdelek »Zemljevidi spletnih mest« in potrdite. Google bo dobil opozorilo, da se je v vrsto čakajočih postavila nova spletna stran in jo kar najhitreje obiskal s svojimi spletnimi robotki. Ko bo stran enkrat pregledana z njihove strani, se bo znašla tudi med zadetki v samem iskalniku. Prav tako je priporočljivo, da kasneje v pregled pošljete vsako novo povezavo na vaši strani (nov članek, izdelek, podstran, …).

Upoštevajte obvestila

Google Search Console vam bo pošiljal tudi določena obvestila ali bolje rečeno opozorila. Ta bodo letela na morebitne napake, manjkajoče naslove, neprilagojenost vsebine za mobilne naprave in podobno. Upoštevajte jih in skušajte čim prej rešiti nastale težave.

GSC omogoča tudi izbris določenih naslovov iz indeksa spletnega iskalnika. Če ste torej morda ukinili kakšno stran, odstranili izdelek iz trgovine ali podobno, poskrbite, da boste Google o tem obvestili. V nasprotnem primeru bo zanj veljalo, da je s tem naslovom nekaj narobe, ker ga ne najde, in to nikakor ni dobro za SEO sliko vaše spletne strani.

Uporabite podatke za izboljšave

V tem izjemnem Googlovem orodju boste imeli na voljo kar nekaj izredno pomembnih podatkov, ki bodo vplivali na to, kako boste postopali dalje. Tako boste denimo lahko videli, kako hitro se nalaga vaša stran in ali je na tem področju potrebno kaj postoriti. Prav tako boste seznanjeni s podatkom, v kolikšni meri je vaša stran pripravljena za prikaz na mobilnih napravah.

Google Search Console - težave na mobilnem prikazu

Ko boste orodje nekaj časa uporabljali, boste deležni tudi podatkov o tem, na katere ključne besede vas ljudje najdejo in koliko jih je na ta račun kliknilo na povezave z Googla. Prav posebej koristno je, da si lahko dobesedno naklikate, katere podatke si želite ogledati in jih med seboj tudi primerjate v preglednem grafu.

Povejte Googlu, da ste prenovili vsebino

Včasih je potrebno na kakšni podstrani zamenjati vsebino ali podatke, morda spremeniti navodila oziroma predelati članek, da bo ustrezal trenutnemu stanju. V tem primeru dajte URL naslov v ponoven pregled, saj bo Google sicer med zadetki še nekaj časa prikazoval staro vsebino, na katero pa obiskovalci morda ne bodo kliknili, ker bo nosila zastarelo sporočilo.

Dejstvo je, da je za vsakega upravljavca strani, SEO specialista ali pa marketinškega strokovnjaka orodje Google Search Console dobesedno nepogrešljivo. K sreči je tudi brezplačno in prevedeno v slovenski jezik za vse tiste, ki v angleškem jeziku niste najboljši. Zato zares ni izgovora, da ga ne bi uporabljali.