Email marketing statistika

Email marketing – statistika po dejavnostih

Email marketing je še vedno eno ključnih oglaševalskih orodij, če se dela lotimo na pravi način. Na samem začetku to pomeni imeti urejeno in segmentirano bazo naslovnikov, v naslednjem koraku pa pripravljeno odlično vsebino. A delo se na tem mestu še ne konča.

Ne smemo namreč pozabiti na statistiko, ki bo tista dodana vrednost, ki na koncu prevesi tehtnico v našo korist. Gledali bomo dve vrsti statistik, in sicer tisto z naše strani po zaključeni kampanji ter tisto, ki s terena sporoča, kakšne so navade prejemnikov in zakaj ne smemo vseh številk in rezultatov vedno gledati enako.

Koliko prejemnikov odpre e-pošto?

Kot pošiljatelja nas vedno zanima, koliko prejemnikov je kliknilo in odprlo naše sporočilo. Delež teh bo seveda večji, če bo naslov dovolj zanimiv in privlačen. A ne bo odvisen zgolj od tega. Močno odvisen bo tudi od dejstva, komu smo sporočilo poslali. Če imamo na voljo veliko bazo prejemnikov z različnimi interesi, bo ta procent mnogo manjši, kot bi bil v primeru, če bi bila naša baza kvalitetno segmentirana.

Potrebujemo torej bazo prejemnikov, ki so potencialni kupci tistega, kar prodajamo. Takšnim bo všeč naslov pa tudi vsebina in bodo veliko večje možnosti, da bodo nadaljevali s klikanjem na našo spletno stran. Da bi ugotovili, kako uspešen je bil naš »open rate«, moramo imeti za primerjavo podatke o uspešnosti glede na posamezne dejavnosti. Tovrstne meritve so v velikem obsegu opravili pri Campaign Monitor, kjer so ugotovili, da je povprečen rezultat 21,5 %.

Dejavnost

Open Rate (%)

CTR (%)

Unsubscribe Rate (%)

Oglaševanje in trženje

20,5

1,80

0,2

Kmetijstvo, gozdarstvo, ribištvo

27,3

3,4

0,3

Pakirano blago široke porabe

20,0

1,9

0,1

Izobrazba

28,5

4,4

0,2

Finančne storitve

27,1

2,4

0,2

Hrana in pijača

18,5

2,0

0,1

Vlada in politika

19,4

2,8

0,1

Zdravstvene storitve

23,7

3,0

0,3

Internet in tehnologija

22,7

2,0

0,2

Logistika in veleprodaja

23,4

2,0

0,3

Mediji, zabava, založništvo

23,9

2,9

0,1

Neprofitna dejavnost

26,6

2,7

0,2

Ostalo

19,9

2,6

0,3

Strokovne storitve

19,3

2,1

0,2

Gradnja in nepremičnine

21,7

3,6

0,2

Maloprodaja

17,1

0,7

0,1

Potovanja in prosti čas

20,2

1,4

0,2

Wellness in fitnes

19,2

1,2

0,4

Povprečna vrednost

21,5

2,3

0,1

Koliko prejemnikov je prišlo na našo spletno stran?

Ta podatek imenujemo CTR (Click-Through Rate) in priča o tem, kako velik delež od tistih, ki so sporočilo prebrali, je dejansko nadaljevalo pot na naše spletno mesto. V resnici ta podatek pokaže, koliko oseb je ponudba v sporočilu dovolj prepričala, da so pričeli vsaj razmišljati o nakupu.

Pridobljeni podatki CTR so navadno precej nizki, zato mnogi nimajo najboljšega občutka. V povprečju za vse dejavnosti je bilo ugotovljeno, da CTR znaša 2,3 %. Če bi od 100 prejemnikov, ki je odprlo našo e-pošto, nanjo kliknili 2 osebi, bi bil rezultat CTR 2 %. Takšen CTR torej velja za povprečnega, bo pa lahko precej višji, ko bo naša baza naslovnikov kvalitetno obdelana in bomo sporočila pošiljali glede na spol, starost, zanimanje in podobno.

Pomembnost kakovostne vsebine

Že res, da lahko z vpadljivim naslovom dosežemo večji open rate, a se lahko ta poteza maščuje skozi nizek CTR. To pomeni, da smo prejemnika zavedli v naslovu, nato pa v sami vsebini ni videl prave vrednosti zase niti ne tistega, kar smo v naslovu ponujali. Zato je vedno treba misliti na kvalitetno vsebino, na problem prejemnika, ki mu pošiljamo najboljšo rešitev.

V naslovu pa moramo na kratek in jasen način zapisati, da ga v sporočilu čaka prav to. V nasprotnem primeru se lahko pripeti dvoje. Prvo je, da prejemnik, ki bo nezadovoljen z vsebino sporočila, ne bo kliknil na povezavo, ki bi ga popeljala na našo spletno stran. Drugo pa, da se bo morda celo odjavil od prejemanja nadaljnjih sporočil z naše strani.

Slednje se statistično imenuje »unsubscribe rate« in po meritvah v povprečju znaša 0,1 %. Če je ta številka višja, lahko pomeni, da nekaj počnemo narobe. In ne le to, da bomo na takšen način manjšali bazo svojih prejemnikov, pač pa si bodo to kot negativen signal predstavljali tudi e-poštni odjemalci, kot je denimo Gmail.

Email marketing je veja oglaševanja, v kateri je zares veliko potenciala, a le v primeru, da se ga lotimo na pravi način. Zato vam vsekakor priporočamo, da spremljate naš blog, kjer boste našli veliko koristnih nasvetov za učinkovit email marketing.