Segmentacija prejemnikov e-poštnih sporočil

Segmentacija prejemnikov e-poštnih sporočil: kako začeti?

Pošiljanje reklamnih e-poštnih sporočil še zdaleč ni utonilo v pozabo. Še vedno velja za izjemno močno marketinško orodje, ki prinaša zelo dobre rezultate. Seveda v primeru, da je pravilno zastavljeno in uporabljeno, vse skupaj pa se prične pri segmentaciji prejemnikov teh sporočil.

Ni vseeno, komu pošljemo sporočilo z določeno vsebino. Segmentacija prejemnikov se razdeli na spol, starost, priljubljene vsebine, pretekle nakupe in podobno. Skratka, več podatkov kot je na voljo, boljša bo segmentacija in boljši bo odziv na e-poštna sporočila.

Kvalitetni podatki

Ni najbolj pomembno samo zbrati na tisoče e-naslovov, pač pa imeti o njih tudi nekaj podatkov. Predstavljajte si bazo z več tisoč prejemniki, o katerih ne veste popolnoma ničesar. Sporočilo, ki jim ga boste poslali, bo morebiti zanimalo le 2 % doseženih, ostali pa ga bodo poslali v koš.

Podatki o prejemnikih sporočil
Podatke o prejemnikih sporočil je potrebno analizirati.

Če bi imeli bazo segmentirano, pa bi lahko ustvarili nekaj različnih vsebin, s katerimi bi prišli bližje tudi ostalim. Spletna trgovina, ki prodaja modna ženska oblačila, bi seveda poslala sporočilo le ženskam določene starosti. Če imajo v ponudbi tudi kaj za moške, pa popolnoma drugačno sporočilo še zanje. Rezultat odprtih sporočil bi bil mnogo boljši.

Kako do podatkov?

Še posebej odkar je v veljavi tako imenovani GDPR, je potrebno biti zelo pazljiv pri zbiranju kontaktnih in osebnih podatkov. Ti morajo biti pridobljeni s privolitvijo naslovnika, pri čemer mora biti ta obveščen o vseh svojih pravicah in o tem, kaj se bo z njegovimi osebnimi podatki počelo.

Najlažje do e-naslova pridemo preko spleta. Vse spletne trgovine uporabljajo obrazce, v katere je potrebno vpisati precej podatkov. Če tam pridobimo tudi dovoljenje s strani osebe, ki podatke navaja, jih lahko kasneje uporabimo v marketinške namene.

Prav tako pa spletne strani in trgovine beležijo gibanje posameznika po spletnem mestu in shranjujejo podatke, kaj si je nekdo ogledal in kaj kupil. Na ta način je moč sestaviti zelo podrobne baze naslovnikov, katerim se pošlje točno tisto, kar si v resnici sami želijo.

Povprašajte uporabnike

Svoje obiskovalce lahko nagovorite s kakšno zabavno anketo ali kvizom. Ta naj ne bo preveč zahteven in naj vsebuje le nekaj vprašanj, ki bodo prinesla odgovore, ki si jih tudi vi želite prebrati. Vprašajte, kaj jim je na vaši spletni strani všeč, česa manjka, o kvaliteti tistega, kar ponujate, in podobno.

V zameno za e-naslov jim ponudite kakšno darilo. To je lahko tudi v obliki e-knjige ali vodiča, morda nabor top 5 receptov ali kaj podobnega. Skratka, nekaj, kar bo imelo vrednost za vašega obiskovalca. Ta vam bo dal v zameno svoj e-poštni naslov, prek katerega ga boste kasneje lahko nagovorili s svojo ponudbo.

Analizirajte podatke

Analitika je morda za večino nekaj dolgočasnega, a je že tako, da prinaša rezultate. Če se je seveda pravilno lotimo in izkoristimo pridobljene podatke. Svoje baze e-naslovnikov lahko razdelite po spolu, starosti, nakupovalnih vzorcih in še in še.

Zberite in poiščite podatke, ki so za vašo oglasno kampanjo najpomembnejši in jih izkoristite na način, da boste imeli kar najboljši odziv. Tudi iz slednjega je moč potegniti kar nekaj podatkov. Je bila kampanja uspešna, je bilo odziva manj od pričakovanega? Naslednjič torej zadevo še izpilite.

Ne pozabite na kvaliteto

Ko je baza prejemnikov sporočil ustrezno segmentirana, pa delo seveda še ni končano. Zanje je potrebno pripraviti kvalitetne vsebine, ki jih bodo pritegnile do te mere, da bodo nanje reagirali, kot je bilo prvotno zamišljeno. Vse skupaj se prične pri naslovu e-sporočila.

Priprava newsletterja
Za pripravo newsletterja si vzemite dovolj časa.

Ta mora biti privlačen, kratek in jedrnat. Obenem pa je dober nasvet tudi, da se e-sporočilo personalizira na način, da prejemnika nagovorimo po imenu. To nam omogoča večina e-marketinških orodij, ki jih uporabljamo za pošiljanje e-pošte.

Prejemnik pošte mora v vsebini videti svoj »problem« in tudi rešitev. V tem primeru je lahko problem v ponošenih čevljih, rešitev pa novi čevlji kot narejeni zanj. Da potrebuje čevlje, je nakazal s tem, ko je obiskal spletno trgovino s čevlji, pogledal nekaj modelov, a se še ni odločil za nakup. Če takrat zraven prejme še kakšen popust, obstaja večja možnost, da bo nakup dokončal.