5 napak pri izbiri domene
Ko v glavi zacveti nov spletni projekt, je čas za iskanje ustrezne domene. Ker je ime domene zelo pomembno za kasnejše pozicioniranje spletne strani in prepoznavnost, si je na tej točki pametno vzeti nekaj časa za razmislek. Z napačno domeno si lahko namreč zakuhate kar nekaj težav, na katere sprva niti ne pomislite.
Morda imate sijajno idejo glede vsebine, na voljo dovolj tekstov in fotografij, ki pritegnejo oko, a za začetek bo potrebno pritegniti spletne iskalnike, da bodo vašo stran prepoznali, hkrati pa misliti tudi na uporabnike, ki bi jih radi videli na svoji strani.
1. Neprepoznavno ime domene
Ena pogostejših napak pri zakupu domene je zagotovo pomanjkanje izvirnosti ali celo podobnost z že znanimi domenami. Takšno domeno bodo uporabniki zamenjevali za bolj znane, hkrati pa boste v nemilosti tudi pri spletnih iskalnikih, kot je Google.
Še ena zadeva, ki negativno vpliva na uspeh spletne strani, pa tiči v ključni besedi. Skušajte poiskati ime, ki nekaj pove o vašem poslu, storitvi ali vsebini same spletne strani. Preverite seznam iskanj po ključnih besedah iz vašega področja in skušajte biti izvirni. Uporabite brezplačno orodje Google Keyword Planner.
Preberite tudi: Izbira imena domene: ne naredite teh napak!
2. Napačna domenska končnica
Ker so dandanes večinoma vse najboljše domene že zasedene, se nekateri poslužujejo precej tveganih rešitev v tej smeri, ki pa ne prinesejo rezultatov. Vsekakor zakupite domeno s končnico .si, če bo spletna stran namenjena Slovencem.
Prav nič narobe ne bo, pravzaprav je celo priporočljivo, če ob tem zakupite še .com, ki je najbolj splošna in znana domenska končnica na svetu. Nikakor pa ne kupujte domenskih končnic drugih držav zgolj zato, ker si želite imena domene, ki pri nas ni prosta. Na ta način vas Google med svojimi zadetki najverjetneje ne bo uvrščal med prve.
Preberite tudi: Izbira domenske končnice in priporočila strokovnjakov
3. Predolga domena
Pri izbiri domene imejte v mislih, da mora biti ta kratka in lahko zapomnljiva. Tako si jo bodo spletni uporabniki prej zapomnili, hkrati pa je bo vesel tudi Google, ki ne mara predolgih domen. Podobno velja za domene, ki vsebujejo pomišljaj kot ločilo med dvema besedama.
Četudi boste spletno stran morda kje oglaševali, si uporabniki predolge domene zagotovo ne bodo zapomnili. Če želena domena ni prosta, si raje vzemite nekaj več časa in poiščite drugo rešitev, kot pa da registrirate nekaj na silo. Zapomnite si, od tega bo odvisna uspešnost vaše spletne strani.
4. Iskanje bližnjic
Še ena od napak, ki se lahko pojavi pri izbiri imena domene, je iskanje bližnjic. Nekateri poizkušajo vse mogoče, da bi prelisičili Google, a so pri tem bolj ali manj neuspešni.
Če ste s pomočjo orodja za preverjanje ključnih besed ugotovili, da spletni uporabniki velikokrat neko besedo slovnično napačno vpisujejo v iskalnik, še ne pomeni, da bo takšna slovnično nepravilna domena uspešna.
Zaradi takšnega poizkusa bo spletno stran kaznoval že sam Google, hkrati pa bodo tudi spletni uporabniki privzdignili obrvi, ko bodo med zadetki zagledali domeno s slovnično napako. Takšne reči spominjajo na prevare, zato vam to vsekakor odsvetujemo.
5. Zakup domene obstoječe blagovne znamke
Morda se na trenutke vedete kot lovec na domene in s pomočjo iskalnika prostih domen iščete morebitne zanimive in znane domene, ki so po kakšnem naključju še proste ali pa so jih lastniki pozabili podaljšati. Če menite, da boste na takšen način ujeli zlato naložbo, se motite.
Lastniki blagovnih znamk imajo le-te navadno zaščitene in na ta način tudi prednost pri izbiri domene. Kaj lahko se vam pripeti, da zakupite takšno domeno, postavite spletno stran, nakar vam domeno odvzamejo. Raje uporabite nekaj domišljije in poiščite svojo unikatno domeno.