Nasveti za spletno optimizacijo

5 nasvetov za učinkovito spletno optimizacijo

Dandanes že praktično vsak lastnik spletne strani ve, kako zelo pomembna je spletna optimizacija. Ta namreč odloča o tem, ali bo spletna stran med neštetimi drugimi sploh prišla do izraza in ali jo bodo stranke in bralci opazili.

O slednjem v veliki meri odločajo spletni iskalniki, predvsem Google. Z njegovo pomočjo vsak dan iščemo različne informacije in pri tem uporabljamo splošne iskalne pojme. Prav na to in še na marsikaj drugega pa morajo biti pripravljene in v ta namen optimizirane spletne strani.

1. ON-site optimizacija

Prvi korak pri optimizaciji spletne strani je optimizacija vsebinskega in tehničnega dela. Da bi bila stran v očeh spletnih iskalnikov bolje uvrščena, mora vsebovati kvalitetne vsebine, ki govorijo o tistem, kar spletni uporabniki iščejo. Informacije morajo biti relevantne in ne zgolj skupek ključnih besed, posejanih po celotni strani.

V ta del optimizacije sodi tudi optimiziranje fotografij. V prvi vrsti te ne smejo biti prevelike. Po eni strani je to popolnoma logično, saj na spletu ni mogoče občudovati slik v velikosti jumbo plakatov, po drugi strani pa so prevelike slike tudi »težke« in se dlje časa nalagajo.

Optimizacija slik je dokaj enostavna in pri tem lahko uporabimo tudi brezplačna spletna orodja. Slike pa je treba še ustrezno poimenovati in v ime datoteke vnesti ključno besedo oziroma opis tega, kar se na sliki dejansko nahaja.

Ne gre pa pozabiti še na tehnični del, ki se tiče urejene programske kode, prav tako pa je izjemno pomembno kakovostno in hitro delujoče spletno gostovanje. Vse skupaj mora delovati optimalno, hitro in brez napak, kar je prav tako velik plus v očeh Googla.

2. Pisanje vsebin

Sveže vsebine še vedno kraljujejo v spletni optimizaciji. Prav redno pisanje in objavljanje vsebin na blogu služi za to, da se v »omarah« spletnih iskalnikov shranjujejo vedno novi naslovi in povezave, kar jim daje znak, da je spletna stran živa.

Vsebina naj bo raznovrstna in naj odgovarja na vprašanja in potrebe obiskovalcev. Takšno vsebino potem lahko uporabite tudi za e-novice in za deljenje na socialnih omrežjih, ki so pravzaprav zbirališče vaših strank.

3. Grajenje povratnih povezav

Povratne povezave (backlinki) so povezave, ki se nahajajo na drugih spletnih straneh in kažejo na vašo. V tem primeru je pomembno, da gre za spletna mesta z dokaj sorodno vsebino, ki pri spletnih iskalnikih že uživajo določeno mero zaupanja.

Grajenje povratnih povezav

Danes lahko to mrežo gradimo s pomočjo manjših ali večjih blogov, z objavami v komentarjih, kjer je to pač mogoče, ali s plačljivimi objavami PR člankov v medijih. Pri tem je treba biti pozoren na to, da omogočajo tako imenovane “dofollow” povezave.

4. Uporaba SEO orodij

Da bi bila spletna optimizacija uspešna, moramo poznati in uporabljati nekaj spletnih orodij. Nekatera med njimi so brezplačna, spet druga plačljiva. Bistvene informacije za spletno optimizacijo so tiste glede hitrosti nalaganja strani in pozicij, na katerih se stran nahaja v spletnih iskalnikih na izbrane ključne besede. Hitrost nalaganja strani lahko preverite brezplačno na pagespeed.web.dev.

Pomembno je, da orodje, ki prikaže hitrost delovanja strani, zmore pripraviti tudi poročilo, v katerem se nahajajo podatki o tem, kaj ni dobro, in ponudi konkretne nasvete za izboljšavo stanja. Orodja za spremljanje pozicij na ključne besede pa najdemo tudi med mobilnimi aplikacijami.

5. Spremljanje in posodobitve

Čeprav spletna stran enkrat prične z doseganjem dobrih rezultatov in so pozicije v iskalnikih na želeni ravni, pa se na lovorikah ne sme zaspati. Pomembno je spremljati vse parametre in po potrebi ukrepati. Tudi spletni iskalniki, kot je Google, nenehno spreminjajo strategijo, po kateri določajo prioriteto za ocenjevanje spletnih strani.

Ključne so še posodobitve vseh grafičnih predlog in drugih orodij, ki vplivajo na varno delovanje strani. Prav varnost je nekaj, kar iskalniki zelo cenijo, pri tem pa ne gre pozabiti na namestitev SSL varnostnega certifikata. Ta bo zaščitil oziroma šifriral občutljive podatke, ki se prenašajo med spletno stranjo in njenimi obiskovalci.