Email kampanja

Kako pripraviti učinkovito email kampanjo?

Ker je promocija preko e-poštnih sporočil še vedno izjemno pomembna, je vsekakor dobrodošlo za podjetje, da se je lotite na pravi način. Ni najpomembneje imeti v bazi veliko email naslovov. Bolj pomembno je, da so ti pravi, ustrezno zajeti in tudi obdelani.

Nekaj več o vsem tem bomo zapisali v nadaljevanju, dodajmo pa še, da lahko učinkovita email kampanja vašemu podjetju prinese izjemne rezultate. Torej, čeprav so vam rekli ali ste morda kje prebrali, da je email marketing preteklost, tega ne verjemite! Morda je preteklost in neuporaben zgolj za tiste, ki se ga lotijo na napačen način.

Zajem in obdelava podatkov

Gre za prvi korak na poti do uspešno izvedene email kampanje. Naslovi, ki jih boste shranili v svojo bazo, morajo imeti dvoje. Zajeti morajo biti po zakonu in smernicah, ki veljajo za zajem, hranjenje in obdelavo osebnih podatkov (GDPR), kot drugo pa morate poskrbeti, da v bazo shranjujete naslove oseb, ki jih vaša ponudba dejansko zanima. Naj vaš obrazec zajame podatke, ki so za vas pomembni (spol, starost, …).

Prav nič vam ne bo pomagalo, če boste svojo ponudbo poslali na več tisoč naključno pobranih naslovov. Precej večji učinek bo takšna oglasna kampanja imela, če boste pošiljali na nekaj sto takšnih, ki so v preteklosti že izrazili zanimanje ali pa so vam svoj e-naslov podali zato, ker so si želeli biti obveščeni o nadaljnjih akcijah.

Segmentiranje podatkov

Če boste podatke ustrezno obdelali in razdelili, boste lahko v svojih kampanjah izjemno natančni pri obveščanju. Denimo da se ukvarjate s prodajo oblačil. Lahko boste poslali ločene promocije za ženska in moška oblačila, kar bo že takoj na začetku močno povečalo učinkovitost email kampanje.

Prav zato je zelo pomembno, kakšen je vaš obrazec za zajem podatkov, saj boste s pomočjo teh lahko kasneje pri izvajanju marketinških akcij zelo natančni. In ne pozabite na moč osebnega nagovora. Če bo vaše e-sporočilo imelo nagovor v stilu »Živjo, Peter, tukaj je …« bo to precej bolje vplivalo na prejemnika kot kakšen izmed generičnih naslovov.

Izbor ustreznega orodja

Na trgu je kar nekaj orodij za masovno pošiljanje e-poštnih sporočil, zato je zelo pomembno, da izberete najboljše zase. Nekatera so brezplačna, druga plačljiva, ena ponujajo več, druga nekoliko manj. Najprej se odločite, česa si od takšnega orodja želite in preverite tudi mnenja drugih uporabnikov.

Bodite pozorni na to, da je s takšnim orodjem lahko rokovati, ni tehnično pretirano zahtevno, kljub temu pa ponuja vse potrebno za učinkovite email kampanje. Potrebovali boste dostop do statistik, da boste lahko naslednjo kampanjo še natančneje prilagodili svojim prejemnikom. Nikar ne pozabite na avtomatizacijo in nastavitve pošiljanja ob določenem času.

Vzemite si čas

Učinkovita email kampanja terja svoj čas in je ni moč pripraviti na hitro. Vzemite si čas, opravite analizo trga, prečistite bazo prejemnikov in pripravite kampanjo, ki bo tako z vidika dizajna kot vsebine vašega prejemnika pritegnila.

In še prav posebej bodite pozorni na izbiro dobrega naslova. Če prejemnik iz naslova ne bo videl koristi zase, nanj ne bo kliknil, in ves vaš trud bo šel v nič. Torej še enkrat, vzemite si čas in pripravite svojo email kampanjo, tako kot se spodobi, da boste lahko kasneje uživali v rezultatih svojega dela.