Napake pri izdelavi spletne strani

5 usodnih napak pri izdelavi spletne strani

Izdelava spletnih strani je v zadnjem času zelo popularna in iskana storitev. Praktično vsa podjetja in ogromno posameznikov se ponaša z lastno spletno stranjo, kjer promovirajo svoje storitve, izdelke ali sami sebe. A od kvalitetne izdelave strani je odvisno, ali jo bo sploh kdo našel in ali bo predala informacije, za katere smo si želeli, da bi jih.

Ker je na voljo že kar nekaj brezplačnih platform, na katerih lahko vsak posameznik z nekaj osnovnega znanja postavi svojo spletno stran, je na mestu, da opozorimo na napake, ki se v teh primerih zelo rade pripetijo.

Oglejte si 5 usodnih napak, do katerih prihaja pri izdelavi spletne strani.

1. Napačna izbira domene in paketa gostovanja

Že takoj pri prvem koraku se lahko hudo zalomi. Morda niste vajeni tega »sveta« in ste si zaželeli zares unikatno domeno, pri tem pa pozabili na zelo pomembne reči, ki jih ta izbor potegne za sabo. Če je domena predolga, sestavljena iz več besed, ločenih z vezaji, ali pa ima domensko končnico, ki pove o domeni vse kaj drugega, kar bi morala, ste morda storili usodno napako.

Že od domene je odvisno, kako bodo na spletno stran gledali spletni iskalniki in tudi obiskovalci, kar je praktično najbolj pomembno. Izberite čim krajšo domeno, z jasnim sporočilom (ključno besedo), ali pa enostavno uporabite ime svojega podjetja. Pri domenski končnici izberite nacionalno .si (v kolikor boste nagovarjali Slovenke in Slovence) in vsekakor vsaj še .com, sicer vam utegne življenje zagreniti konkurenca.

Zelo pomembna je tudi izbira spletnega gostovanja. To mora biti hitro in zanesljivo, za kar poskrbijo moderni spletni strežniki s hitrimi SSD diski. Bodite pozorni tudi na to, da je ponudnik gostovanja dostopen 24 ur na dan in odziven prek vseh komunikacijskih kanalov. Hitro lahko pride do težav in takrat si ne želite ostati sami.

2. Brez spletne optimizacije

Ena usodnejših napak pri izdelavi spletne strani je tudi ta, da se ob tem ne izvede še spletne optimizacije. SEO ali Search Engine Optimization je ključnega pomena za to, da vas bodo spletni iskalniki, kot je Google, sploh prikazali iskalcem na spletu.

Dejstvo je, da nas večina po spletu brska s pomočjo Googla in v kolikor mu ne boste na zadovoljiv način povedali, da obstajate, vas na spletu ne bo najti. Del uspešne spletne optimizacije je tudi hitrost nalaganja spletne strani. Ta je za uporabnike izrednega pomena, zato jo Google uvršča v sam vrh zahtev za boljše pozicije.

3. Neprilagojeno za mobilne naprave

V tem trenutku velika večina ljudi v roki drži svoj pametni telefon ali pa ga ima vsaj v žepu oziroma v bližini. Dejstvo je, da do spleta največkrat dostopamo prav prek mobilnih naprav in če naletimo na spletno stran, ki jim ni prilagojena, jo tudi hitro zapustimo.

Takšne strani so do obiskovalca neprijazne in nepregledne, konkurence pa je vsekakor dovolj. Besedilo mora biti čitljivo, slike optimizirane, gumbi oziroma povezave pa dovolj velike, da jih ni moč zgrešiti niti z bolj “površnimi” prsti.

4. Slaba uporabniška izkušnja

Pravkar omenjeni del glede dovolj velikih gumbov pa v resnici spada tudi pod uporabniško izkušnjo. Če je ta slaba, bo obiskovalec precej hitro zapustil stran in odšel drugam. Slaba uporabniška izkušnja so tudi nelogični meniji in zgrešena hierarhija kategorij in oznak. Pred izdelavo spletne strani se posvetujte s strokovnjaki ali vsaj preberite nekaj člankov na to temo.

Že če boste poslušali sami sebe, se vprašali, kaj si želite od spletne strani, ki jo obiščete, boste dobili nekaj odgovorov. Vsekakor pa je potrebno slediti nekim uveljavljenim zadnjim smernicam, tako glede oblikovanja kot tudi programiranja.

5. Luknjičasta varnost

Ljudje se na spletu vse prevečkrat obnašamo preveč sproščeno. Kljub vsemu pa vemo, da ni dobro zaupati osebnih podatkov ali številke bančne kartice spletni trgovini, ki ne vzbuja zaupanja. Za osnovno varnost in videz zaupanja vredne spletne strani poskrbi že nameščen SSL certifikat priznanega izdajatelja.

Ta kriptira podatke med spletno stranjo in uporabnikom na način, da jih nepridipravi ne morejo prebrati, če jih slučajno prestrežejo. Morda ste na spletu naleteli na spletno stran ali trgovino, ki je imela v naslovni vrstici oznako, da ne gre za varno stran. SSL certifikat poskrbi za to, da brskalniki uporabniku sporočijo dobro novico in z ikono zelene ključavnice pokažejo, da je stran varna za uporabo.